Een interview met Lieven van Thon Hotels
Ken Coenen 29/02/2024

Een interview met Lieven van Thon Hotels

Naar aanleiding van onze samenwerking met Thon Hotels hebben we Lieven Van Beversluys geïnterviewd, de IT-manager voor Thon Hotels in de Benelux. We vroegen hem om een reflectie te geven van onze samenwerking. Hieronder vind je wat de vraag was van Thon Hotels, wat de oplossing was, waarom ze voor ABC-Groep hebben gekozen en of ze blij zijn met het resultaat.

Beste Lieven, vertel eens wat jouw rol is binnen Thon Hotels.

Ik ben de IT Manager voor Thon Hotels in de Benelux. Mijn rol binnen de keten is heel gevarieerd. Dit gaat van server en netwerkinfrastructuur tot security, access control, camera’s, AV-oplossingen, telefonie, TV en nog veel meer.

Waar waren jullie met Thon Hotels naar op zoek?

Bij Thon Hotels staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Daarom bieden we onze gasten die minimaal 2 nachten verblijven de optie om te kiezen of hun kamer dagelijks wordt schoongemaakt. Als een gast besluit dit niet te laten doen, wordt er aanzienlijk minder gebruik gemaakt van schoonmaakmiddelen en worden er minder handdoeken gewassen, wat ten goede komt aan het milieu. Als dank krijgt de gast een voucher met een QR-code ter waarde van € 5. Die waarde kan hij gebruiken in de bar of restaurant. De gast kan er ook voor kiezen om deze waarde te doneren aan één van de drie goede doelen die we ondersteunen. Op die manier dragen we ook bij aan de samenleving. Wat

Wat heeft jullie uiteindelijk over de streep getrokken om met ABC-Groep in zee te gaan?

Vanaf het allereerste gesprek ervoeren we een sterke verbinding met ABC-Groep. Ze beperkten zich niet tot het eenvoudigweg uitvoeren wat we vroegen; zowel op het gebied van verkoop als technisch niveau werd er meegedacht om tot een gebruiksvriendelijke oplossing te komen.

Wat vond u van de samenwerking met ABC-Groep? (Technisch en communicatief)

De samenwerking kunnen we eigenlijk in één woord samenvatten als “uitstekend”. Er was een toegewijd projectteam dat regelmatige meetings met ons inplande om de voortgang te tonen. Op die manier konden wij als klant nog bijsturen waar nodig. Ook bij de oplevering was ABC-Groep zeer betrokken. Kleine problemen werden direct opgelost, waardoor onze medewerkers en gasten meteen van een goed functioneerde oplossing konden profiteren. 

Zijn jullie tevreden met de ontwikkelde oplossing?

Ja, wij zijn uitermate tevreden. De oplossing voldoet volledig aan onze verwachtingen. 

Wat is u het meeste bijgebleven van de samenwerking?

De prettige samenwerking kenmerkte zich door de bereikbaarheid en beschikbaarheid van het ABC-Groep team. 

Bedankt voor de fijne samenwerking Lieven, het was een aangenaam project en we zijn erg tevreden met het eindresultaat. Vind meer over de samenwerking terug in onze customer case.  (klik hier)